Brit diaries 2: Buralar boole universite


Basliktan da anlayacaginiz gibi gencler Cambridge universite sehri. Sehir merkezinde irili ufakli 31 kolej var. Sistemleri bizimki gibi degil, universite kolejlere bolunmus, toplu halde bunlara universite diyorlar. Kolejler de kendi icinde kucuk universite gibi, kendi bolumleri, kendi sartleri ve sinavlari var. Merak eden wikipedia’ya bakabilir.
Velhasil, ben daha hicbirine gitmedim. Bir sure daha universite yuzu gormeden yasayabilirim sanirim. Sehir inanilmaz kucuk, sagdan soldan bir suru turist cekiyor universite ve bunun disinda da yararli birsey yok burada. Tabii ki dil okullari disinda! Arkadas her kose basindan bir turk evladi da cikmasin, sokakta anne diye bagiran bebekler olmasin, hocalarini kesen ve simariklik yapan turk kizlari gormeyeyim. Ne istir bu? Turklerin disinda bir suru uzak dogulu, ispanyol ve italyan oldugunu da ekleyeyim. Ve bana dusen grup da italyan oldu. İlk gun tanistigim konuskan insan Magdalena ve ardindan kendisinin tanisip benimle tanistirdigi digerleri okarak tanimlanabilecek 1 alman, 4 italyan, 1 polonyali citir ve bendeniz turk evladindan olusan 7 kisilik dev bir aileyiz! Abartmayayim ama iste aksamlari gidiyor oyle hep berabercene. Askinda italyanlarla takilmanin en buyuk artisi elemanlar (burda parantezimi eleman dedigim yerlerin cogunda gozunuzun onune kiz eleman gelmeli, sadece alman erkek, bir de italyanlardan biri) yemegi kocaman bir sofrayla yemeyi seviyorlar. Resmen 7 kisiye makarna ziyafeti cektik, sosuyla, tatlisiyla, ivirive ziviriyla. Guzel oluyor oyle. Baska bir italyan grubum daha var -her zamanki gibi alternatifsiz yasamiyorum- 3 kizdan olusan, onlarla da sinemaya gittik. Batman adamim diyorum ama Hans Zimmer bence filmin basrolundeydi demeden de gecmiyorum.
Pub namina bir kesfim yok simdilik. Dun aksam gittigimiz yer oyle cok ahim sahim bir yer degildi, o yuzden bahsetmiyorum. Fekat pubdan daha eglenceli olan dun aksam yurda dondugumde yurt kapisinda resmen parti olmasiydi. İspanyollar sarap+kola yapip 5litrelik pet bidona koymuslar, 2 elemanin dogum gununu kutluyorlardi. Biraz onlara takilip zibardim dogal olarak. Zira sabahlari kalkamiyorum. Daha dogrusu kalkiyorum da kostur kostur nereye kadar.
Derslere gelince… Acikcasi eglenmiyorum, zevk almiyorum. Aldigim son ingilizce dersi herhalde 6 sene onceydi. Daha da acinasi ‘fill in the blanks’ yapmayali ondan daha da oncesine dayaniyor. Yani evet ingilizcem mukemmel olmayabilir -turkcem ne ki ingilizcem ne olsun da denilebilir- ama yani bu kadar da zamazingoyu cekecek yasta miyim diye soruyorum kendime. Gerci yas ortalamasi burda benim takildigim insanlarla yuksek. Hatta galiba ben en ufaklari bile olabilirim! Haa ama yok polonyali citir var. Hani dusunuyorum kizi cagirsam memlekete, tanistirsam siz makinaci insanlarla, yetisemezsiniz valla kiza:) Ama pek tatli, akca pakca. Magdalena’nin da bayagi gideri var. Neyse onu birilerine dusunuyorum:p
Havalar ise bir onceki yayinimizdaki gibi. Gunduzler sicak ve kurak, geceler ilik. Sapka falan alsaymisim keske diyorum. Hayir yani, sabah sinifindaki amcam da diyor iste cambridge yagisli valla bizim sucumuz degil diye de, ben birseyler mi kaciriyorum diyorum. Amca, disarisi 25 derece, sen neyin kafasini yasiyon allasen?
Oyle iste, sallan yuvarlan takiliyoruz. İngilteredeki ilk haftam biteli cok oldu, okuldaki ise bugun bitti. İyi gidiyor simdilik. Ozetle burdan muhendis beylere calisip geliyorum, kizlar cikolataya mahkum olacak:-) Bu arada android tabletten fotolari nasil paylasmami onerirsiniz, bana bir akil verin.

Hadi si yu!

2 thoughts on “Brit diaries 2: Buralar boole universite”

  1. Naptın ya çok şakinleşmişsin 🙂
    Ona şarap+ kola denmez sangria denir. 🙂 Bir de daha çok fanta ile filan yapıyorlardı bizim orda.Nasıl çarptığını anlamıyor insan.Ev partileri forever.
    Senden bir isteğim olabilir faceten yazarım bi ara 🙂

    1. Bi kere ona sangria denmez bebisim. Baska bisey diyorlar da sangria meyveyle yapilan.

      Ne dilersen dile, bulursam getiririm:)

Bir Cevap Yazın

