Liste – Sonbahar-Kış Kreasyonu


Bu yaz çok da sıcak olmadı ama benim gibi sonbahar-kış sevici insanlar için yazın her anı sıkıntılıdır. Sadece tişört giyerek dışarıya çıkabildiğim ilk günden itibaren hırkamı, paltomu, eldivenlerimi ve yağmur/kar yağdığında evden dışarı bakarken sıcak kahvemi içmeyi özlerim. Çok şükür özlediklerime kavuşmak üzereyim, Ankara’dan bildiriyorum, hava soğuk ve paltosuz çıkılacak gibi değil.

Yazın en sevdiğim müzik videolarını karıştırırken fark ettim, bazılarını daha izlerken üşüyorum. Buyrun, kışın soğuğunda sizi ısıtacak, yazın sıcağında hararetinizi alacak videolar listesi:

1. a-ha, Lifelines.

Video, Norveç’te çekilen A Year Along the Abandoned Road isimli 12 dakikalık bir kısa filmin bir kısmına grup üyeleri “yapıştırılarak” yapılmış. Videonun başındaki kısa şiir ise çok sevilen eski Norveç Kralı 5. Olav‘ın şiiri. Müzik, video ve şiir bir bütün halinde, en azından benim için öyle.

2. Doves, Kingdom of Rust

Doves’u bu şarkıyla, hayır, bu videoyla tanıdım. Neil Newbon isimli arabayı süren arkadaşı daha önceden Candi Station & The Source‘un You’ve Got the Love remixinde de izlemiş ve pek beğenmiştim. Burda daha bir beğendim, söylemeden geçemeyeceğim. Oldukça dokunaklı, ama acıklı olmayan bir hikayesi var, izlemediyseniz yazık olur. Ve evet, Zombieland‘de bu parça vardı, hatta elemanlar da o sırada gece arabada muhabbet ediyorlardı.

3. Oasis – Little By Little

Noel Gallagher. Seni seviyorum. My god woke up on the wrong side of the bed. Video belki mükemmel değil, ama yine de etkilenmekten kendimi alamıyorum.

4. Emre Aydın – Belki Bir Gün Özlersin

Emre Aydın’dan zerre hazzetmem, ama bu başka. Bu şarkıyı Emre Aydın söylemiyor benim için. Burdan yönetmen Gürcan Keltek‘e tebriklerim gidiyor.

5. JJ72 – Formulae

Hatırlayan var mı İrlandalı JJ72’yu? Gelmişlerdi bir ara Türkiye’ye, Hillary Woods da bir ara en seksi basçı olarak geçiyordu. Dağılmaları büyük kayıptır, hala yasını tutarım. Formulae 2. ve son albümlerinden çıkmıştı, kendilerini bu videoyla tanımıştık. Hep ağır parçalar vermeye gerek yok, bu biraz daha canlı.

“Liste – Sonbahar-Kış Kreasyonu” üzerine bir düşünce

Bir Cevap Yazın

