New Division: Pro olmuş Rookie


Yazın başından beridir pek yazı yazmasak da sanmayın ki birşey okumadık, dinlemedik, izlemedik. Sebebi sanırım okuduğumuz, dinlediğimiz ve izlediklerimizin arka arkaya pek hoşumuza gitmesi ve hangisine gereken ilgiyi versek bir öteki geri kalacak endişesiydi. En azından benim için öyle.

New Division yaz başında dinlediğim bir grup. Gençler Rookie EP’yi mayısta çıkardılar. 6 şarkılık şahane bir elektro albüm olduğunu ilk seferde bile anlamak mümkün. Zaman zaman hülyalı, zaman zaman da hızlı ama genel anlamda güzel bir güllacın ağızda bıraktığı tat neyse Rookie de o tadı bırakıyor. Güya  yarım saatlik ama aslında çoook çok uzun sürecek bir yaz havasında.

Starfield’ı dinleyen herhangi biri bu dediğimi aslında ilk 5 snde anlar; sanki kuş cıvıltıları ve su sesiyle başlayan (veya ben öyle hissediyorum) şarkı jet hızıyla içine çekiyor. Ne karanlık ne de gözleri yoran bir aydınlık var şarkıda. Bazen de acaba bu bir dans şarkısı mı desem de değil. E ne peki deseniz ona da cevabım yok. Nocturnal ise daha kesin, temposu daha yüksek, albümdeki en hareketli ve heyecanlı parça. Bucharest ise favorim. Tek başına tatil kavramına arka fon, özellikle de “all by myself” nakaratıyla.

Joy Divison ve New Order’ın adını kendine paylaştıran ve bu grupların memleketi Manchester’dan uzak bir mekan olan Los Angeles menşeili New Division, bunun yanında ne Ian Curtis’in depresif şarkı sözlerini kendine görev bilmiş ne de New Order’ın bana hep anlamsız gelen ekstra tempolu ve hareketli müziğini kopyalamış. Aksine eksiği eklemiş fazlayı çıkartmış, 80’ler synth-pop, elektro ve post-punk akımlarını eritmiş, adamakıllı başarılı bir albüm çıkartmış ortaya.

Yarın öbür gün memlekete gelirlerse, siz de bu durumu yüzyıllar sonra farkederseniz şans eseri bir şarkılarına denk geldiğinizde pek üzülürsünüz niye önceden bilmedim, değerlendiremedim diye. Hazır ben demişken deneyin.

Üşenirsiniz diye Starfield’ı da koyuyorum. Hizmet bu kadar olur yani.

2 thoughts on “New Division: Pro olmuş Rookie”

  1. Wow hizmet süper. Grup iyi ama şunu söylemek istiyorum.Retro’dan baymadık mı artık.Heryerde 60’s 70’s 80’s. 2000 lerdeki en iyi grup Strokes o bile 60’s revival. Artık müzik değişsin ilerlesin yeter yahu….

    Tavsiye: Ellen Allien & Apparat – Jet

    1. üstüne güzel cila çektikten sonra retro kalabilir:) düşün ki güya dönemin en uzaylısı lady gaga bile ace of base tınılarıyla bize mal satıyor.
      ayrıca daha hala 90ları bekliyorum, o nasıl birşey olacak diye merak içerisindeyim.

      ellen ablamı da dinledim, baya iyi. yine de demem odur ki tekno güzel de elektro-pop daha hoşuma gidiyor yahü:)

Bir Cevap Yazın

