True Blood: Soğuk İçiniz


Evet sayın seyirciler, bu yazlık sezonun da sonuna gelmiş bulunuyoruz. Size yaz tatilimizi anlatacak değiliz fekat ilk yarısı eğlenceli ve verimli, son yarısı ise hoş olmayan problemlerle yüzyüze geçti diyebiliriz ama genel olarak iyiydi işte.

Ne yazık ki aynı şeyi yaz dönemimizin tek neşesi, sıcak gecelerimize vampir soğukluğu veren True Blood için söylemem mümkün değil. Şimdiye kadar yayınlanmış en sıkıcı sezon olduğunu belirtmemde fayda var. Derinlemesine inceleyelim:

Kitapları ne kadar okudunuz veya fikriniz var bilemiyorum tabii ama Eric&Sookie birlikteliği hiçbirimize sürpriz olmadı, öyle değil mi?Kaç zamandır ortada dolaşan rüyalar, efendim Eric’in “yapıma aykırı ama seviyorum ulen” tarzı komplikasyonları, Sookie’nin “istesem dağları dize getirirm, Eric’i köpeğim yapayım hele” gibi egosu bizi bugünlere getirdi. Önce hoş olacak diye düşündüm açıkçası çünkü kitaplarda ilişkileri pek tatlı, pek romantik, pek içtendi. Ama diziye döndüğümüzde meşhur “duş sahnesi”nden başlayarak herhangi bir ilişki derinliği olmadığı gibi Eric’in ilkokula yeni başlayan çocuk misali kaşlar hep havada Sookie annesine sorar gözlerle bakmasına kadar sıkıcı bir dönem oldu bizim için. Hele ki bi 3-4 bölüm sadece seviştiler. Ee yani? Burda bir dizi ilerliyor gençler, huu? Bu senaryo eksikliği kanımı dondurdu, bu kadar diyorum. Burayı daha sonra bağlamak üzere geri döneceğim.

Cadı meselesi aslında temelde güzel. Hatta Antonia da oldukça gerilim kattı ilk başlarda; geçmişi olsun, güneşe yürütmek olsun, hoştu. Ne zaman ki sona geldik, Antonia karakterinin de içi boşaldı ve hatta ve hatta son bölümde rezil bir imzayla aramızdan ayrıldı. Seni kınıyorum Antonia! Belki de tee o zamanlarda öldürülmen mantıklı olmuş.

Marnie’ye gelince… Petunia teyzem sonunda aradığı büyü gücüne kavuştu, keh keh keh (hep bu espriyi yazacağım günü bekledim). Muhtemelen bütün sezon boyunca sağlam bir oyunculukla karşımıza çıkan tek karakter Marnie’ydi. Korkak bezirgandan psikopat cadıya dönmesi belli adımlarla oldu ve bunu takdir ettik. Marnie, hep hatırlanacaksın.

Lafayette, aaah Lafayette. Senin çektiğin nedir dostum. Saçından başlamak istemiyorum ama beni öldürdü o saçlar. Seni de sırf bundan dolayı öldürseler yeri hatta. Sezon başından beri o büyücü işlerine katılmak istememen ne kadar doğru, ne kadar haklıymış. Medyum çıkmış olman da aslında son tahlilde iyi bile oldu, zira sizin grubun biraz ölü mantığına içeriden bakış atmaya çok ihtiyacı var (bkz. Sook). Jesus’u da en sevdiğim yan karakter olarak hatırlayacağım; ne diyeyim, hoş çocuktu.

Jessica is a bitch. Bu kadar.

Bill is the bitch’s father. Bu da bu kadar.

Sam, Arlene, Andy ve diğerleri benim için genelde bir anlam ifade etmese de bir Türk filmi edasıyla ilerleyip sezonu kapadılar. Sonuçta onlar da sıkıcıydı.

Bir dakika! Tara’dan bahsettim mi? İlk 3 bölüm adamımdı, sonra o da eski bayık haline döndü. Halbuki ondan çok şey bekledim. Yine de önümüzdeki sezona nasıl dönecek merak ettiğim tek soru.

Sezon sonuna gelirsek yavaştan; iki erkek arasında kalmak gibi bir mallığı kendi kendine yapan Sookie’ye Pam gıyabından en güzel hakaretleri döşedi:” I am so over Sookie and her precious fairy voo-hoo and her unbelievably stupid name. Fuck Sookie”. Canım Pam. O en üst vampir. Öylesi yok bu dizide. Nerdeyse Nan vardı ama o bile Pam’in yanında acemiydi. Neyse, döneceği çok önceden belli olan Russell Edgington herhangi bir sürpriz yaratmadı. Bunun yanında spastik Newlin biraz neşe katabilir 5. sezona.

Atladığım bir şey var mı? Varsa da geçti artık, yazıyı kapattım, önümüzdeki sezona kadar da True Blood’la muhatap olmayı düşünmüyorum. Zira bu tadda giderse bu dizi 6. sezon son olur benim için.

Şimdi kışlıklara dönmek zamanıdır.

Not: Sookie&Eric kitapçığı elimde bulunmaktadır, isteyene yollarım;)

2 thoughts on “True Blood: Soğuk İçiniz”

Bir Cevap Yazın

