İncir Turşusu


Sayın seyirciler, sevgili dostlar,

Son zamnalarda patlayan bir romantik film adı altında sağdan soldan gösterimden indikten sonra başlayan bir film pompalanıyor.  Ben de siz yorulmayın, boşuna merak etmeyin, bilgisayarlarınızda fazladan yer kaplamasın diye indirdim ve izledim İncir Reçeli’ni.

Baştan itiraf etmeliyim ki sanata ve sanatçıya haksızlık ettiğimizi biliyorum ama pek hızlı indi. Belli ki gençlik izlediği gibi izlettirmek için de elinden geleni yapıyor, uploadu açık tutuyor.

Dengesiz bir genç kız, tanışmadığı bir elemana barda musallat oluyor. Eleman da yalnız geçen ömrümü yoksa bu kız mı neşe ve sevince boğacak diyerek küçük çapta bir Stockholm Sendromuna bağlı gelişen bir ilişkiyi başlatıyor. Başlayan ilişki de kızın elemanın evini otel olarak kullanması, evini temizlemesi -ki burası güzel tabii-, bi de çapkın bakışlar atarak elemanın “ya hacı bu kız kim allasen?” demesini engellemeyi kapsıyor. zaman geçiyor, olaylar gelişiyor, biz kızın hastalıktan muzdarip olduğunu öğreniyoruz, zaten hasta olmasa o kadar alkol adamı sirozdan da götürebilir, alkol olmasa her gün balık yemek midede civa biriktirebilir ve yine nakavt edebilir. Yani sonuca giden yola, film içinde çok çeşitli sokaklardan geçerek de gelinebilir.

Neyse efendim, bu arakadaşlar oynaşamadıkları için ilişkileri bozuluyor biraz, güvensizlik de işin içine girince ayrılıyorlar. Kız da ayrılığın verdiği ince hastalık, ince hastalığın da ana hastalığı tetiklemesiyle ölüyor vs. Bu arada baştan spoiler uyarısı vermem gerekiyor muydu? Çünkü esas yazı bundan sonra başlıyor adamım.

Ya siz senaryo yazarları, film yönetmenleri, oyuncular… Bakın sadece bu filme yönelik değil bu eleştiri, hepinize. Biz dramasız romantik film izleyemeyecek miyiz? Neden “damardan verelim ağlasınlar, biz de coşalım” hevesiyle film çekiyorsunuz, sorabilir miyim? Bir ilişki filmini de gülerek izleyeyim, nolur? Ha diyeceksin ki, “git Hollywooddan chickflick izle, ben mi dedim gel beni izle”. Haklısın tabii, sen de haklısın, sen demedin. Ama ondan sonra da çıkıp ortalığa “Türk sineması süper, mükemmel film çekiyor, oo gençleri avcunun içine alıyor” da demeyin. Arabeski bize ısıtıp ısıtıp sunan sizler, genç kızları ve genç oğlanları sosyal hayatlarında dram beklentisi içine sokup, çıkmayınca kendi ağlaklığını yaratır hale getirdiniz. Kızların “kusursuz aşkı” dudaklarını ördek gibi yapıp çocuk sesiyle konuşur haldeyken bulabileceklerini, erkeklerin de en iyi haliyle sarhoşken bir kıza dayanabilecek gücü bulduklarını anlattınız. Yarın öbür gün çıkıp “aşkın içi boşaldı ulen” diye uyduruk felsefe yapacak olan da siz ve sizlerin sunduğunu doğru sanan izleyici olacak.

Silkinin ve adam gibi, daha hayatın içinden bir şey çekin. Başlangıç için bkz. Say Anything. Çünkü romantik filmin içine hem drama hem de komedi böyle güzel yerleştirilir.

Bir de ben incir reçeli çok severim. Kimse sevmez diye kıçından uyduranlara duyurulur.

Reklamlar

“İncir Turşusu” üzerine bir düşünce

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s