Scott Pilgrim vs. Yeni Kızarkadaşın Eskileri


Az önce Scott Pilgrim vs. The World’ü izlemiş bulunuyorum ve hemen sıcağı sıcağına size olay yerinden bildiriyorum.

Öncelikle Michael Cera denilen çocuğu pek sevmem. O omuzlar yukarda havalar, “ben geekim, oynadığım roller de benim gibidir, keh keh keh “tutumunu da sevmem. Zira ben Michael’ın çocukluğunu bilirim. Arrested Development’taki o ezik elemanı

hatırlamayacağımızı zannediyorsa unutmamalı ki 15-17 yaş arası fanlarının dışında insanlar da onu izliyor. Şimdi keh keh sırası bizde değil mi? Her neyse, oynadığı filmlerde kendisini sevmesem de yanındaki insanları ve filmlerin konularını severim, o yüzden bir şekilde katlanıyorum yumurcağa.

Scott Pilgrim’in konusunu da bilmeyerek oturdum izledim. Zaten sağdan soldan okusanız da anlaşılacak gibi bir konu değil, taa ki izleyene kadar. Scott, klasik bir MC karakteri ama bu sefer Kanadalı bir garage rock grubunun basisti. Ivır zıvır kız arkadaş hikayesinin yanında grubu Battle of Bands’de yarışmaya başlıyor, bu arada cool ötesi bir kızla karşılaşıyor, gönlü ona kayıyor, fekat o da ne?! Kızın “7 kötü eskisi” aralarına giriyor, Scott bu 7liyi yenmek zorunda. Olaylar da gelişiyor bu arada.

Filmi izlenir kılan bir sürü şey var konunun dışında. Bir kere görseller. Renkli ve kansız bir Sin City, bir Street Fighter havasında atari dövüşleri vs bence mükemmeldi. İlk önce nooluyoz diye baktım ama bir yerden sonra Scott kötü 7liyi dövdükçe sağ üstte puanların artmasıyla ben de gaza geldim, anlatılmaz yaşanır bir eğlence. Bunun dışında Scott’ın peşinden koştuğu über cool kız Ramona ayrı bir seyir. Her 1,5 haftada bir saç rengini değiştirdiğini söyledikten sonra “alış buna dostum” deyişi, ardından Scott’ın “saç rengini değiştiriyor ve bunu olay yapmıyor mu?!!” diyerek oha falan oluşu (!) Scottla aynı düşünceleri aklımdan geçirmeme sebep olmadı değil. Zira 1 hafta oluyor, saçımı tekrar boyadım. Farkeden? Yok. Lanet olsun!

Neyse, ne diyordum? Ha evet filmin süper yanlarını anlatıyordum değil mi? Müzikler tabii ki! Kesinlikle beklemiyordum, çok şanslı bir denk geliş oldu (deyiş uyduruyorum an itibariyle). Beck, Rolling Stones, Metric, Blood Red Shoes gibi grupların olduğu bir soundtrack albümü var filmin. Ama müziklerin en önemli yeri filmde Scottın müzikleri bir savaş aleti olarak kullanması. Hepsi çok uyumlu, gaza getirici ve filmde dinlemesi çok zevkli. Özellikle Clash and the Demonhead’in söylediği Black Sheep süperdi. Zaten solist kıza uyuzsunuz, bir de sevimsiz surat ifadeleriyle “Hello again, friend of a friend, I knew you when, Our common goal was waiting for the world to end” diye şarkı söylemesi ayrı bir olay.

Scott’ın grubu Sex Bo-Omb ise tam bir garage band: basın altında ezilen vokeller, asabi davulcu kız, komik şarkı sözleri. Kontrat peşinde koşan gençlerin en büyük garantisi yarışmayı birinci bitirebilmek, bu da tabii daha çok Scottın havasının yerinde olmasına, onun havası yerinde olunca grubu da havaya sokabilmesine bağlı.

Peki ya diğer insanlar? Yani filmde oynayan diğerleri? Anna Kendrick (twilight sebebiyle bir an kendinden soğur gibiydim, şimdi aramız ısınıyor) kardeşinin dedikodusuyla eğlenen abla rolünde gayet güzel, Kieran Culkin Scott’ın gay ev arkadaşı, muhtemelen onsuz hiçbirşey beceremezdi, vee tabii ki kötü 7linin başındaki adam Gideon rolünde kötünün de kötüsü, bayağının da bayağısı, aşağının da aşağısı bir insanı canlandıran Jason Schwartzman.

Filmin yönetmeninden bahsetmemek olmaz. Edgar Wright , Shaun of Deadin yönetmeni, artık kendisi epik derecede komik ve havalı filmler yöneten insan olarak tanınacak bundan sonra herhalde.

Mutlaka izleyin, mümkünse hemen.

4 thoughts on “Scott Pilgrim vs. Yeni Kızarkadaşın Eskileri”

  1. gercektende çok güzel bi filmdi, özellikle müzikler harika zatenn… burdaki açıklayıcı yazın içinde teşşekkürler.

    1. beğendiğine sevindim. kaç gündür özellikle black sheepi dinliyorum. gerçi metric versiyonuyla film versiyonu arasında kaldım:)

      tekrar bekleriz!

Bir Cevap Yazın

