NME Awards. Fail.


New Musical Express, aka NME’nin ödüllerine şimdi baktım ve resmen isyan ettim. Gayet faydalı bir kaynak NME, müzik haberleri olsun, konserler olsun, yeni gruplar olsun, takip etmekten zevk alırım. Arada da anketler yapılır, oy vermesi de ayrı zevklidir. Saatlerce hangi müzisyenin daha seksi olduğuna dair yüzlerce kişilik anketlere oy verdiğimi bilirim (Favorilerim kadınlarda daima Alison Mosshart,  erkeklerde genelde Noel Gallagher). Ancak henüz bir kaç gün önce dağıtılan ödüllerin sonuçları pek hoşuma gitmedi açıkçası. Bu ne biçim ödüllendirme!? Hemen inceliyoruz:

Best British Band (supported by Shockwaves)
Winner:
Muse
Runners Up:
Arctic Monkeys
Biffy Clyro
Foals
Kasabian

Açıkçası şu listeye bakan herkes Muse’un kazanacağını bilir. Adamlar neredeyse her sene, her yerde yılın grubu ödülünü almaktan sıkılmamış olabilirler, ama ben çok sıkıldım. Hoş, başka verecek grup da yok. Adayları belirlemede bir sorun var bence.

Best International Band (supported by T4)
My Chemical Romance
Runners Up:
Arcade Fire
Kings Of Leon
The Drums
Vampire Weekend

My Chemical Romance!? Cidden mi? Arcade Fire bir kaç senedir en göze batan, herkesin diline doladığı bir grup, yeni de albüm çıkarmışlar, sen git en alakasız, en gaydırigubbak gruplardan birine ödül ver. MCR gitsin, bitsin, temsil ettiği değerler ölsün derken ödül almalarını çok sağlıksız buldum.

Best Solo Artist
Laura Marling
Runners Up:
Florence And The Machine
Frank Turner
Kanye West
Paul Weller

Listede 3 kişiyi tanıyorum: Laura Marling, Florence ve Kanye West. Laura iyi kızdır, ödül çok abuk durmamış.

Best New Band (supported by Boxfresh)
Hurts
Runners Up:
Beady Eye
Everything Everything
The Drums
Two Door Cinema Club

Bu ödülü beğendim, zira Hurts’ü destekliyoruz. Ancak, yine adaylar konusunda sıkıntım var. Noel’i çileden çıkararak dağılan Oasis’in asıl faili Liam Gallagher’ın yeni grubu (saha doğrusu Oasis-Noel Gallagher da denebilir) Beady Eye biraz fazla erken sahalara çıktı. Onay vermiyorum ulan!

Best Live Band
Biffy Clyro
Runners Up:
Arcade Fire
Foals
Kasabian
Muse

Gerçeği söyleyeyim, fikrim yok. Burda Muse kazansaydı gıkım çıkmazdı, ama diğerlerini dinlemediğim için haksızlık  olur.

Best Album
Arcade Fire – ‘The Suburbs’
Runners Up:
Crystal Castles ? ‘Crystal Castles II’
Foals ? ‘Total Life Forever’
My Chemical Romance ? ‘Danger Days: The True Lives Of The Fabulous Killjoys’
Two Door Cinema Club ? ‘Tourist History’

İşte bundan bahsediyorum. Bence burada bir çelişki var. Hatta az sonra biraz daha aşağıda daha da büyük bir çelişki göreceksiniz.  En iyi grubu en iyi yapan albümü, şarkıları değil midir? O zaman bu ödülün sahibi de MCR olabilirmiş. Ya da en iyi uluslararası grup ödülünü Arcade Fire alabilirmiş.

Best Film
Inception
Runners Up:
Get Him To The Greek
Kick-Ass
Scott Pilgrim Vs The World
The Social Network

Burdaki en iyi film açık arayla Kick-Ass. Kalıbımı basarım. Çok uzun zamandır bu kadar zevkli bir karakter izlememiştim. Hit Girl rulz.

Hero Of The Year
Lady Gaga
Runners Up:
Gerard Way
Julian Assange
Matt Bellamy
Kanye West

Bakın şimdi. Saçmalık cidden. Hadi Julian Assange’a ödül ver(e)miyorsunuz da, Matt Bellamy’nin, Kanye West’in ne kahramanlığını gördük? Manyak mısınız? Ben bu sene Matt hakkında bir tek “aa Kate Hudson’la berabermiş, çocuğu olacakmış, hııı…” cümlesini kurdum. Yok başka bir olayı. Kanye de ne yaptı afedersiniz? Adaylarda sorun var yine, ama kazananla ilgili fazla bir sorunum yok. Bence her türlü Julian abimiz yıla damgasını vurdu, ama resmi kaynaklar yiğidi öldürmeye çalıştıkları halde hakkını teslim etmemekte direniyor.

Villain Of The Year
David Cameron
Runners Up:
Axl Rose
Justin Bieber
Nick Clegg
Simon Cowell

Burası ilginç. Az önce Julian Assange’a hakkını diplomatik sebeplerden vermeyen NME,  başbakanını yılın kötüsü seçmekte bir abeslik görmüyor. Listede bir bakan ve Pop Idol vs yarışmaların Armağan Çağlayan’ı var. Bu başlığa ciddi ciddi politika bulaşmış. Bana garip ve çelişkili geldi. Bilemiyorum. David Cameron da fena değil gibi gelmişti bana halbuki ama neyse..

Most Stylish
Brandon Flowers
Runners Up:
Hayley Williams
Lady Gaga
Liam Gallagher
Noel Fielding

Hayley Williams sokaktan geçen üstüne başına biraz özen gösteren herhangi bir kız gibi giyiniyor, stylish sayılmaz. Lady Gaga’nın stili bu tip ödüllerin üstünde, onu da saymamak lazım. Liam Gallagher her daim ezik bir insan, sevemedim gitti. Brandon Flowers? Olabilir. Yine adaylarda sorun var.

Least Stylish
Justin Bieber
Runners Up:
Cheryl Cole
Ke$ha
Lady Gaga
Liam Gallagher

Geldik JB konusuna. Bence yılın villainı JB’dir, herkesin sinirini bozdu, kustuk kendisinden. NME sanki underage olduğu için bu hafif ödülü kendisine vermiş, diğer cadaloz bağyanlar üstlerine saldırmasın diye olabilir. Benim ödülüm Kesha’ya ama, orası ayrı.

Worst Album
Justin Bieber ? ‘My World’
Runners Up:
Cheryl Cole ? ‘Messy Little Raindrops’
Katy Perry ? ‘Teenage Dream’
Kings Of Leon ? ‘Come Around Sundown’
My Chemical Romance ? ‘Danger Days: The True Lives Of The Fabulous Killjoys’

Az önce yukarda bahsettiğim saçmalık işte burda! Sen git adamları yılın en iyi uluslararası grubu yap, albümü en iyi albümleri için aday yap, aynısını en kötüler için de yap. Adaylar nasıl belirleniyor anlamadım gitti. Bu ödülün sahibi cuk oturmuş, JB çok daha kötülerini hak ediyor. Benim aklımın almadığı konu MCR.

Worst Band
Jonas Brothers
Runners Up:
Tokio Hotel
30 Seconds To Mars
JLS
Kings Of Leon

Tokia Hotel’le aralarındaki çekişmeli yarıştan sıyrılan Jonas Brothers’ı can-ı gönülden tebrik ediyoruz.

Hottest Woman
Alison Mosshart
Runners Up:
Hayley Williams
Lady Gaga
Shakira
Emily Haines

Yine, yeniden, daima Alison.

Hottest Man
Matt Bellamy
Runner Up:
Alex Turner
Billie Joe Armstrong
Dominic Howard
Jared Leto

NME’nin başta bahsettiğim bu daldaki anketlerinde genelde Dominic Howard çıkıyor (bilmeyenlere: Dom, Muse’un bateristi). Burda biraz da Matt baba olacak diye piyasa değeri artmış olabilir diye düşünüyorum.

Diğer ödüller için http://tinyurl.com/6444rh6 ziyaret edebilir, kendi adaylarınızın neden dahil olmadığını/kazanamadığını sorgulayabilir, adını duymadığınız müzisyenleri merak edip dinleyebilirsiniz.

“NME Awards. Fail.” üzerine bir düşünce

Bir Cevap Yazın

