Size bir sır vereyim: Hurts


Neredeyse aylardır yeni grup dinlemeyen ve ilgilenmeyen varlığım, en sonunda bu gidişe son vermek için Hurts grubunu seçti. Albümleri Happiness çıkalı 1 ay gibi bir şey olmuş aslında, ama TV kanallarına ve radyoya düşeli 3,5 ayı bulmuş gençler.

Şimdiye kadar yazdığım pek çok grup indie-rock tarzında olduğu için bu grup hakkında söyleyeceklerim belki çok derin temelli olmayabilir, ama bir deneyeyim. Synth-pop dinlemeye Depeche Mode’la başladım, taa 2001de Exciter albümüyle. Tabi o zamanlar synth neymiş, elektro-pop neymiş bilmeden biraz karanlık, biraz elektronik, biraz da eksantrik bir müziğe kendimi kaptırdım ve bu 2006da konserlerine gitmemden sonra zirve yaptı. Şimdi müzik çalarımda dinlesem de dinlemesem de Depeche Mode albümleri hep olacak. Hurts de bir brit synth-pop grubu. Aslında geçenlerde tvde kliplerini görmüştüm, şarkı arka fonda güzel çalıyordu, ben sadece ismini yakalayabildim: Wonderful Llife. 2 gün önce indirdim şarkıyı, fakat Last FM grubu “2010un Depeche Mode u” diye tanımlayınca bir çüşş dedim ve albümü de arkasından indirdim.

Bir kere, Wonderful Life sözleri açısından çok güzel. İntihar etmeye hazırlanan bir adamı yolundan döndüren bir kadın ve onların aşkını anlatırken “never give up, its such a wonderful life” diyerek bir ümit veriyor. Solist Theo Hutchcraft’ın sesi ise sanki söylediğinin tersini anlatıyor gibi, bi karanlık, melankolik. Klip de modern çizgiler içerisinde, benim gibi klasikçilere biraz ters gelse de izlenesi. İkinci parçaları Better Than Love ise tam bir elektronik dans parçası, fazla ticari. Yine de buna kanmıyoruz ve devam ediyoruz. Illuminated! Defalarca dinlenesi. Şarkı kendi içinde loopa alıyor, siz de çıkamıyorsunuz. Bence Wonderful Llife’tan bile daha iyi. Keza Stay de albümün diğer iyi parçalarından biri. Hem hareketli hem de basit pop değil, bunu hissettiriyor. Ama bomba, Devotion. Kylie Minogue’la yapılan düet gizli kalmış arada. Kylie belki de kendi çıkışına büyük destek olan Where the Wild Roses Grow’la Nick Cave gibi Hurts’e de Devotion ile destek olmaya çalışıyor ve başarılı oluyor. Daha sakin şarkı The Water benim özel seçimim. Geri kalanlarsa çok iddiası olmayan şarkılar.

Peki, sonuç ne? Ne beklediğinize bağlı. Başarılı bir pop albümü, özellikle de piyasaya az gelen türden bir synth-pop albümü. Elemanların tipi 80lerden büyük etkilenmiş, üstüne moda sayfalarına daha bi gidecek türdenler. Depeche Mode yorumuna gelirsek, orası tartışmalı. Ama ilerde neden olmasın? Sonuçta David Gahan da ilk çıktığında o saçlarının üstünü sarıya boyayarak bir bocalama dönemi geçirdi değil mi? (keşke bu hatayı Justin Timberlake tekrarlamasaydı…)Happiness bir pop albümü için gereğinden fazla underground gitse de ve sırf bu yüzden gereğinden fazla şişirilme ihtimali olsa da iyi bir albüm. Özellikle brit-pop dinleyicisine kesin önerimdir.

5 thoughts on “Size bir sır vereyim: Hurts”

  1. bu adamı dream tv de stay şarkısını gordukten sonra tanımak ıstedım ve gercekten sesı ınsanı bı hos edıo

    1. aynen ben de dreamde görmüştüm! ama dediğim gibi wonderful lifela tanıdım.

      yazıyı beğendiğine de sevindim, tekrar bekleriz;)

Bir Cevap Yazın

