Maskott’dan Tuval


Ben Kargo dinlemem, ilgilenmem. Yani birkaç şarkılarını bilirim tabii, Renklerin İçinde’yi ve klibini kim unutabilir ki? Veya Şairin Elinde’yi? Neyse adamlar Türk rock müzik tarihinde belli bir yere sahipler, seveni çoktur, ben de sevenin önüne geçmem. Ama bunlar dağıldı etti, şimdi Koray Candemir’le Serkan Çeliköz yeni grup kurup albüm çıkardı geçen hafta. Amerika’ya gidip orda kaydetmişler albümü (bu olay da pek popüler,  nedir Amerika’daki stüdyolarda olan da burada olmayan? Hani gitmedim hiç stüdyoya, gerçekten merak ediyorum. Teknoloji mi daha ileri, daha mı ucuz, biri bi fikir versin), şimdi de geri dönmüşler.

Dediğim gibi Kargo dinlemediğim için gençleri önceki gruplarıyla karşılaştıramayacağım. O yüzden şimdiye kadar okuduğum eleştirilere göre daha objektif bir eleştiri yapacağımı düşünüyorum. Grubun en büyük eksiği 2 kişi olmaları, bununla başlayalım. Biri solist, öteki klavyeci. Davulcu nerde, gitarist nerde (Koray Candemir tabii ki gitarist ama yeterli mi?)? Bunu hissediyorsun albümü dinlerken, bir takım sesler eksik geliyor. Şarkı sözleri de benim gibi Türkçe rock müziğe alışık olmayan, alışık olduğu örneklerde de duygu seline kapılmayan biri olarak yoğun geldi. Bünyeye ters tabii, “Mavi renkler var tuval üstünde/Neyi boyasam hep hüzün içinde” gibi şeyleri engiliş dilinde dinlemediğimde enteresan geliyor. Yanlış anlaşılmasın, şarkı sözleri güzel, baya da beğendim çoğunu ve dilimi seviyorum, güzel kullananı daha da seviyorum.

Her neyse, albümde 10 şarkı var ve ben bunları şu sırayla beğendim:

02. Yalnız Ben
03. Teselli
05. Zor Bu İşler
04. Tuval
01. Nadas
06. Melekler Şehri
07. Ay Işığı
08. Uçmak İstediğimde
09. Nefessiz
10. Mum Gibi

(son 3 bayık, 2den fazla dinlemedim, açık konuşayım)

Yalnız Ben kesinlikle dinlenmeli, onun hem sözleri, hem müziği hem de Koray efendinin nakaratta kendine geri vokal olması pek başarılı olmuş. Teselli de özellikle sözleri için, Zor Bu İşler ise olgun bir havası olduğu için dinlenmeli. Nadas için sağda solda Muse çakması denmiş ama ben niye benzetemedim acaba? Hani gerçekten bir defa aklıma gelmedi! Fena değil Nadas ama etkileyici de değil hani. Ayrıca buna klip çekildi ama ben izlemedim şahsen yorum yapamam.

Ya buradan ilk 5i dinleyin, güzel bir şeyler dinlemiş olursunuz. Daha da birşey demem.

Bir Cevap Yazın

