Toplama OST


2 yıl önce yazın bi fragman  gördüm, oo vampir felan var, bir de lise romantizmini izlediğim film ve okuduğum mangalarda hep artı unsur olarak gördüğümden pek çıtır çerez bir film olacağını düşünerek bu Twilight olayına girmiştim. Sonra baktım kitabı var, hemen pdfleri indirdim, okudum. O yaz Edward da Edward, ne güzel şeymişsin sen diye diye geçti ama film çıktı ve aman allahım o elemanın triplerden triplere koşması, aşırı pudralanmış yüzler, kızın asabiyet katsayısı yüksek bakışları ve eli ayağı yerinde durmayan davranışları, kötü çekilmiş bir filmin verdiği rahatsızlık beni soğuttu. Genç kızlarımızın “edvıııırd ısır beni!!” fantezileri gerçekten öyle bir durumda yapacaklarından oldukça farklı olsa da pek beğenildi bu filmler. Anlamadım, ben mi zevksizin arkadaşım? Hani zaten konu itibariyle yüksek kalite beklemiyorsun, bi Copolla’nın Dracula’sı gibi olması mümkün mü Gary Oldman olmadan veya Vampirle Görüşme ayarında bir arka fonu Rönesans olmadan? Tabii ki mümkün değil ama şimdi belli bir seviye vardır, onu yakalayamıyorlar. Bas görsel efekti, belli ki hayvan gibi de para kırıyorsunuz, ver en iyi makyöze para, oyuncuna da de ki, “teen angst olayını abartmayın, bu ne depresiflik!”, elinize geçecek film kesinlikle imdbde 6 alabilir. Ama şimdi ne, 4 puanla film çekiyorsun. Lan o parayı nereye veriyorsun, mezara mı götüreceksiniz? Allah allah, sinirlendim şimdi! Verin bana, ben daha iyi çekerim!

Her neyse bu saçma film serisinden bahsetmek değil niyetim. Bu filmlerin iyi bir tarafı var, aslında son 2 filmle ilgili, ilki de bok gibiydi affedersiniz, film müzikleri güzel. Geçen filmde Thom Yorke’un Hearing Damage şarkısı beni benden alırken albümde The Killers, Muse, Death Cab for a Cutie falan olması eh işte denilebilecek bir kaliteyi gösteriyordu. Bu son filminkini de şimdi an itibariyle dinliyorum, bu baya sağlam olmuş.

1. Metric – “Eclipse (All Yours)”

2. Muse – “Neutron Star Collision (Love Is Forever)”

3. The Bravery – “Ours”

4. Florence and the Machine – “Heavy in Your Arms”

5. Sia Furler – “My Love”

6. Fanfarlo – “Atlas”

7. The Black Keys – “Chop and Change”

8. The Dead Weather – “Rolling in on a Burning Tire”

9. Beck and Bat for Lashes – “Let’s Get Lost”

10. Vampire Weekend – “Jonathan Low”

11. UNKLE (featuring The Black Angels) – “With You in My Head”

12. Eastern Conference Champions – “A Million Miles an Hour”

13. Band of Horses – “Life on Earth”

14. Cee-Lo – “What Part of Forever”

15. Howard Shore – “Jacob’s Theme”

Bakıyoruz, Metric burada, Muse burada, Dead Weather (yeni albümleri çıktı), Beck burada, Unkle (yeni albümleri çıktı) ve vee Howard Shore- yüce insan, yüzüklerin efendisinin bestecisi- da burada. Gerisi de dinlenebilir, söylemeliyim. Şarkıların genel temposu tabii biraz düşük –karakterler de göz önüne alındığında  (¬_¬) normal bence.

Her neyse, özellikle Dead Weather ve Beck&Bat for Lashes’ın şarkıları güzel, diğerleri de böyle bir filmin albümünden beklenilmeyecek derecede iyi. Hani önemseyen varsa fikirlerimi, bence filmden bağımsız olarak toplama bir albüm indirmek isteyen varsa bu aralar, indirsin, bir denesin.

Bir Cevap Yazın

