Kop kop


Bu yazın bir kaç önemli konseri kapımıza geldi. Benim için en önemlileri -yeni çıkan albümlerini oldukça başarılı bulduğum için, yoksa Bob Dylan konseri de ayrıca önemlidir- Groove Armada ve Massive Attack. Ayrıca Faithless da geliyor ki, o da tadından yinmez.

Aslında bayağıdır Massive Attack-Heligoland’i yazayım diyorum, fırsat bulamadım. Albüm iyi. Hani “uuu başyapıt, vayy anasını sayın seyirciler böyle müzik nasıl yaratılır” havasında değil ama güzel. Yine de baştan belirtmek gerek ki, ilk dinleyişte sıkıcı. Üçüncüde bezdirici. Beşte ise şarkıların farkına varmaya başlıyorsunuz. Ben şahsen birkaç şarkıyı özellikle oryantal ezgiler sebebiyle favorilerime ekledim, zaten o şarkıları da bebeğim Del Naja söylüyor, ki bu da artı. Ama mesela bir Saturday Came Slow var ki, hani Damon Albarn’ı da ayrıca severim, ayy bayıyor beni. Hemen geçiyorum. Ama geçilmeyecekler şunlar gençler: Atlas Air; otobüste dinlerken birden kıvırtmaya başlayacağımdan endişeleniyorum, ayrıca “it took all the man in me to be the dog you wanted me to be” cümlesine ayrıca hastayım. Rush Minute de aynı şekilde bi hoş. Paradise Circus hakeza çok tatlı geliyor dinlemesi. Splitting Atomun bu albümün sahibi, babası yerine koymak istiyorum. Zaten albüm çıkmadan single olarak sunulmuştu. Psyche ise nedense farklı bir gruba ait olmalıymış gibime geliyor. Kötü olduğundan değil, sadece albümden bağımsız dinlenince Massive attack tahminini yürütmek zor. Kısaca, dinleyin, sabırlı olun, seveceksiniz.

Groove Armadaya gelince, Black Light albümü kesinlikle Heligoland gibi değil. İlk dinleyişte albümün kalitesini anlayıp zevkini çıkarıyorsunuz. Erken konuşmayayım ama yılın en iyi albümlerinden biri olabilir. Gerçi daha Interpol albümünü çıkarmadı ve Gorillazı da dinlemedim, hatta Gorillaz deyince aklıma Blur geldi, onların da albüm çıkaracağı lafı dolaşıyor, üstüne Coldplay albüm çıkaracak… Teheeeyy, sene uzun olacak besbelli, görüyorum:) Herneyse konuya gelelim. Coşmaya birebir. Şarkı ayırt edemem, albüm tümüyle mükemmel. Bütünlüğü, sözleri, müziği, piyasaya sunulduğu dönem bile güzel. Bahar-yaz aylarına giden şarkılar. Fekat favorim, Wont Kneel. Yine de hepsini dinleyin. Efes One Love’a da gidin. Zaten Whitest Boy Alive da geliyormuş. gerçi pek sevemedim onların şarkılarını, eleman sadece Kings of Convenience’la takılsın daha hoş olur gibime geliyor.

Bir Cevap Yazın

